ליקויי למידה

אבחון דידקטי
מכון קרני - המכון הותיק והמוביל בישראל לאבחון, ייעוץ והכוון

"אם אתה רוצה שילדיך ישתפרו, הנח להם לשמוע את הדברים הנחמדים שאתה אומר עליהם באוזני אחרים". ד"ר חיים גינות – מורה, פסיכולוג, פסיכותרפיסט וסופר

לקויות למידה

לאתר את נקודות החוזק, לחזק את נקודות החולשה

מערך האבחונים של מכון קרני תוכנן כך שייערך באווירה חיובית ותומכת, אשר תתן תמונה קלינית מקיפה אודות הכוחות, היתרונות והקשיים לצד הבנה מעמיקה שלהם, המאפשרת שינוי והתקדמות.
על-פי תפיסתנו, איתור מקורות הקושי מונע הערכה עצמית נמוכה וחשיבה שלילית בנוסח "אני סתם טיפש", "אני לא שווה כלום" וכד'.
בכוחו של אבחון ממוקד ויעיל לנתב את התהליך הטיפולי ולמקד אותו, לטובתו ולתועלתו של המאובחן.

שירותי האבחון המקצועיים שלנו כוללים:

1. אבחון דידקטי
2. אבחון פסיכולוגי / רגשי
3. אבחון  פסיכודידקטי
4. אבחון להפרעות קשב וריכוז ממוחשב - (אבחון BRC )

1. אבחון דידקטי

האבחון נערך על-ידי מאבחנת דידקטית.
משך האבחון - בין 4 ל-6 שעות.
האבחון מאפשר למפות ולאפיין את כישורי הלמידה של הילד ואת הקשיים שלו ולאתר את אסטרטגיות הלמידה היעילות ביותר עבורו.
זאת ועוד: בעזרת האבחון ניתן לאתר הפרעות קשב וריכוז והתאמות לקראת מבחנים פנימיים ומבחני בגרות.

2. אבחון פסיכולוגי/רגשי

האבחון נערך על-ידי פסיכולוגית קלינית מומחית.
משך האבחון – כ-3 שעות.
האבחון מאפשר קבלת תמונה קלינית אישית מקיפה ומעמיקה, המתייחסת למגוון רחב של תפקודים רגשיים (למשל חרדות, מצב רוח כללי), קוגניטיביים (למשל IQ, המאמץ המושקע בתפיסת הסביבה) וחברתיים (למשל, האופן בו הוא תופס אנשים סביבו).
זאת ועוד: האבחון מאפשר לזהות מקורות קושי רגשיים והתנהגותיים ומהווה בסיס לאבחון ולטיפול פסיכולוגי בהמשך.

3. אבחון פסיכו-דידקטי

האבחון נערך על-ידי מאבחנת דידקטית ופסיכולוגית.
משך האבחון – כ-7 שעות וכרוך לרוב בשלוש פגישות.
האבחון מאפשר אינטגרציה של שלושה תחומים עיקריים: כישורי למידה, גישה ריגשית ללמידה ויכולת כללית.
זאת ועוד: אבחון פסיכו-דידקטי מהווה בסיס לתכנית טיפולית בתחום של אסטרטגיות למידה ובתחום הרגשי וכן מאפשר בחירת "התאמות בחינה" לקראת בחינות הבגרות של משרד החינוך.

4. אבחון קשב וריכוז BRC

שירות בדיקת תפקודים קוגניטיביים - Brain Resource Cognition - BRC

האבחון נערך על-ידי פסיכולוג/ית.
משך האבחון – כ-50 דקות.
האבחון מאפשר קבלת תמונה מקיפה ומעמיקה של היכולות והקשיים הקוגניטיביים של הפרט. הדו"חות המתקבלים מהבדיקה מציגים פרופיל קוגניטיבי מקיף הכולל השוואה בהתאם למין, לגיל ולמספר שנות הלימוד של הילד. אבחון חדשני זה מודד את כל פונקציות הקשב והריכוז ועל כן הוא תואם את התפיסה הרווחת כיום בנוגע למורכבותה של הפרעת הקשב והריכוז.
זאת ועוד: יתרון משמעותי של בדיקה זו הוא שהיא כוללת גם מבחנים שמיעתיים ולכן ניתן לבדוק באמצעותה הן תפיסה שמיעתית והן תפיסה חזותית. התוצאות המפורטות מסייעות בבניית מערך טיפול אופטימלי עבור כל ילד הנבדק במכון.

בין התפקודים הנבדקים בבדיקת BRC:
• תפקוד סנסו-מוטורי
• זמן תגובה
• הערכת זמן
• זיכרון מילולי (זיהוי ושליפה)
• זיכרון מיידי וזיכרון לטווח ארוך
• זיכרון ויזואלי מרחבי
• קשב מתמשך
• הסטת קשב
• יכולת הבחנה בין מסיחים ומטרה
• תפקודים ניהוליים
• יכולת ויסות עצמי ולמידה מטעויות
• יכולת תכנון וארגון

לקויות למידה
מכון קרני (מיסודו של אליעזר קרני) אבחון, ייעוץ והכוון | ת.ד. 401 כפר סבא | טל' 09.7486049 | פקס 09.7423124  |  info@karni.co.il

אבחון דידקטי | אבחון BRC | הפרעות קשב וריכוז | טיפול זוגי | טיפול קוגניטיבי התנהגותי | ליקויי למידה | מאבחנת דידקטית | אבחון פסיכולוגי | קישורים
אבחון פסיכודידקטי | אבחון לקויות למידה | אבחון בעיות קשב וריכוז | אבחון פסיכו דידקטי | אבחון ליקויי למידה |

Web & Online Marketing by Shlomi Shor
כל הזכויות שמורות למכון קרני. אבחון, ייעוץ והכוונה © אבחון דידקטי